תמונת המצב בישראל – בראי הקבלה

  • by

אחד הדברים המתסכלים ביותר בישראל היום הוא התהום הפעורה בין האנשים. מדעות פוליטיות ועד מוצא וסגנון חיים. לפתוח טלוויזיה, להאזין לחדשות , להסתובב ברשתות החברתיות נראה שמשהו רציני קורה. שאין פה ציבור ובטח שלא עם אלא אסופה של יחידים כל כך שונים וכל כך קיצוניים שאין תקווה. ממש אין שום דבר שמחבר בין כולם מלבד אולי שנאה עזה למה שהיחיד שמולי מאמין בו ומייצג. כישראלים, לכולנו דעות מנומקות היטב לדרך שבה צריך לנהל את המדינה אבל לפחות בעבר היה איזה שטח משותף. במשך השנים נראה שהמרכז נעלם ואילו הדעות שהיו בעבר קיצוניות נעשות  מקובלות.

ובכן, ההקצנה בפוליטיקה היא סימפטום למחלה יותר עמוקה ותוצאה של שינויים ברמה האנושית. ע"פ חכמת הקבלה האגו שלנו – הרצון ליהנות ולהתפתח – גדל תמידית ומשפיע על כל תחומי חיינו. אמנם הוא דוחף אותנו קדימה אבל אנחנו משתמשים בו לא נכון כי ההתפתחות שלו היא על חשבון אחרים. כלומר, האגו מפתח בנו את הרצון לנצל, לנצח ולשלוט. הוא מביא את האנושות למצב שבו היא הורסת את כדוה"א עצמו ואת כולנו. כל אדם כעת קרוב למצב שבו הוא לא מסוגל להסתדר עם אחרים, להחזיק מערכות יחסים, להכיל דעות שונות ולהזדהות עם אנשים. אנחנו מרגישים זאת בכל אינטראקציה ורואים זאת בכל מערכות החיים. 

אנחנו כמעט ולא מסוגלים להסתדר עם אחרים או להחזיק מערכות יחסים

בישראל המצב חמור שבעתיים כיוון שאנחנו האנשים הכי מפותחים וזה אומר שהיכולת שלנו להסתדר אחד עם השני, להכיל ניגודים ולשתף פעולה פוחתת מיום ליום ובעצם כל הפרעה לנוחות שלנו מורגשת כבלתי נסבלת. לכן אנחנו רואים בזמני קורונה תופעות כמו שנאה בלתי נשלטת, קיצוניות, אלימות, חוסר אחריות ואכפתיות משלומם של אנשים ומורגשת התפוררות מוחלטת. 

ע"פ חכמת הקבלה, אנחנו נמצאים בפתחה של תקופה חדשה. הימים שבהם יכולנו להשתמש באגו שלנו לניצול והרס, הסביבה כמו גם אחד את השני, בסופם. האנושות היא חלק ממערכת הטבע שבו קיים חוק עליון אחד – חוק הערבות – לפיו כל חלק תלוי זה בזה ומשרת זה את זה באופן מוחלט. ההתנהלות שלנו מול שאר רמות הטבע ובעיקר ההתנהלות שלנו מול אנשים אחרים מוציאות את כל המערכת מאיזון וזו הסיבה לכך שאנחנו מקבלים מהטבע פידבקים בהתאם – משבר האקלים, אסונות טבע וכן, גם הקורונה ויכולים להגיע להכחדה. במיוחד בישראל שלה תפקיד מיוחד בתהליך. 

אנחנו בארץ חייבים להבין שכולנו תלויים זה בזה. את האגו הגדול צריך לאזן ולהתחבר בצורה חיובית. היישום הנכון של כל השוני בינינו הוא רק בשילוב ביניהם. מציאת קו האמצע הוא הכרחי – המקום שבו אנחנו לא מחפשים לשלוט אחד בשני אלא להשתמש בייחודיות של האנשים  וברצון אמיתי ובתום לב לטובתה ושלמותה של החברה-המדינה-המשפחה. אתם יכולים לתאר לעצמכם חיים כאלה? ישראל כזאת?