חומר איטום לגג

  • by

נזקי הזמן השונים עלולים להשפיע לא רק על עור הפנים שלנו אלא גם על אזורים שונים בבית שלנו, כאשר הגגות שלנו ופינות הבית השונות חשופות לא אחת אל מקורות מים ואפילו למי גשמים ושמש במרבית ימות השנה. הפתרונות לנזקים אלו נעים כיום דרך מגוון חומרי איטום שונים לגג, כאשר בחלקן נוכל לבחור בפתרונות מעולים כמו יריעות ביטומניות ועד אל חומרי היפולרגאנים שונים אשר יוכלו להעניק כיסוי מושלם ואחיד לכל סוגי המבנים. אך בחירה של חומרים אלו דורשת התחשבות בלא מעט פרמטרים, כאשר הראשון מבניהם הוא כמובן היכולת לשמור על נזילות ורטיבות לאורך זמן ולא רק בחודשי החורף הגשומים.

חומרי איטום לגג עשה זאת בעצמך

בכדי להפוך את הגג שלנו להרבה יותר מוגן לאורך כל חודשי החורף והקיץ, נוכל להשתמש במספר חומרים ולעיתים גם ללא התערבות של אנשי מקצוע כאלו ואחרים. חומר איטום לגג מומלץ לדוגמא הוא ה"בלאק ג'ק" העשוי חומרי פוליאוריתן קרמים האמורים להעניק לא רק יכולת גימור מצוינת, אלא גם להעניק בידוד טרמי לא פחות מעולה. החומר הוא בצבע לבן ושומר על צבעו לאורך זמן ואליו מצטרף חומר לא פחות מעולה והוא "טופ גג", המציע ציפוי אקרילי וגמיש שיוכל לשמור על הגג שלנו לא רק מפני סדקים שונים אלא גם בהגנה מפני הצטברות של נוזלים. עם זאת חשוב להישמר על הוראות השימוש, כמו דילול החומרים וניקוי יסודי של הגג על מנת לקבל תוצאות איטום מעולות.

עדיף התערבות של בעל מקצוע? לצד חומרי האיטום שציינו עד כה, ישנם חומרים ואפשרויות איטום שבהחלט יזדקקו לשירותיו של איש מקצוע בעל ניסיון באיטום גגות. שיטה הראשונה היא המסורתית והפופולרית בישראל בעיקר והיא כמובן זיפות הגגות, הנעשית גם כן בשיטות שונות ובעזרת מגוון מכונות אשר יבטיחו אטימות לאורך זמן. שיטה נוספת ולא פחות פופולרית בשנים האחרונות, היא כמובן איטום גגות בעזרת יריעות ביטונומיות אשר מצליחות לשמור על לא מעט גגות יבשים גם בחודשי החורף אך גם למנוע שחיקה של השמש לאורך כל השנה.