האם הפוליטיקאים בישראל פועלים לפי חוכמת הקבלה?

  • by

בתחילת המאה ה-20 היו מאבקים אידיאולוגיים בין המפלגות השונות. קומוניסטים נגד קפיטליסטים, שמרנים נגד ליברלים, לאומנות נגד גלובליזציה. עם הזמן המלחמות האידיאולוגיות הלכו ופחתו. כיום ברור לכולם שכלכלה פתוחה עם רגולציה ומערכת סוציאלית טובה, היא הפתרון הנכון. גם הסינים והרוסים, החלו לפתוח את הכלכלה ולעודד יוזמה פרטית. האמריקאים החלו להגביל את השוק הפרטי. כך קרה כמעט בכל החזיתות. גם במדינת ישראל אין כמעט הבדלים אידיאולוגיים, אפילו אי אפשר לדעת מה האידיאולוגיה של מפלגה כלשהי. מה שנשאר לפוליטיקאים לעשות הוא להילחם על השליטה, במשאבים, בתקשורת, בבית המשפט, בכסף הגדול. 

בכדי להסתיר זאת מהציבור, הפוליטיקאים עסוקים בפילוג. הפרד ומשול. זה לא מגיע רק מצד אחד של המפה אלא מכל הצדדים. לפי חכמת הקבלה התהליך הזה הוא תהליך טוב ונחוץ, שבעקבותיו ימצא את עצמו הציבור בפילוג וקיטוב מאוד גדולים. במצב כזה נתחיל להבין שהפתרון לכל הבעיות, הן הפוליטיות והכלכליות, הוא לפעול למען איחוד כל הפלגים והדעות השונים. איך עושים זאת? 

איך מסבירה חכמת הקבלה את הפילוג הקיים בעם ישראל, וכיצד ישפר החיבור בינינו את חיינו?

הטבע נתן לנו רגש ושכל שנוכל להשתמש בהם בצורה חדשה, יש לנו את כל מה שצריך בכדי להגיע לאיחוד בין כל המפלגות, אנחנו לא צריכים ללכת לפי שום אידיאולוגיה שממציאים לנו בני אדם. כל האידיאולוגיות הללו נידונו לכישלון כי הן לא תואמות את הטבע האנושי. במידה ונקבל את המצב הזה כנתון ונתחיל לבצע חיבור בין בני אדם לפי הטבע האנושי, ולא לפי הרעיונות הפילוסופיים של האנושות, אז יתחיל שלב חדש לגמרי בפוליטיקה האנושית.

זה לא אומר שכל הפלגים והזרמים השונים ייעלמו, להיפך יהיה יותר מקום לפלגים וזרמים שונים אלא שכולם יעבדו למען רעיון עקרוני אחד. כל מפלגה ומפלגה, תמצא את הצורה הנכונה והמתאימה לה בכדי לתרום לחיבור האנושי. הפוליטיקה תשתנה באופן כזה, שהבוחרים יצביעו עבור המפלגה שלדעתם תקדם את החיבור האנושי בצורה הטובה והנכונה ביותר. זה לא ממש יהיה חשוב מי יבחר, כי בסופו של דבר לכולם תהיה מטרה זהה.

אולי זה נראה כחלום רחוק היום, אבל יותר אנשים מבינים שמה שקורה היום פשוט הורס כל חלקה טובה, ברגע שמספיק אנשים יפסיקו להילחם אחד בשני, וידרשו מהפוליטיקאים שיביאו חיבור לעולם, נראה שינוי מהותי. שינוי בפוליטיקה, בתקשורת ובכל תחומי החיים.