מהי כתיבה עצמית?

לא מעט דובר על היכולת של כתיבה בבני אדם, רובנו מעט חוששים מהדבר כי כתיבה נחשבת ל"עילאית" או כזו השייכת רק למבורכי ידיים ואותיות. אך הדבר הזה כמעט שגוי מהיסוד שלו, מכיוון שכתיבה היא לא רק דרך לספר סיפורים או לפזר ידיעות חדשותיות. כתיבה יכולה להיות עוגן אחיד וחזק שיוכל לעזור לכם לעבור לא מעט תקופות קשות. גם לימודי הפסיכולוגיה קיום משלבים טיפולים הנתמכים בטיפול על ידי כתיבה, ועוד מחקרים מראים את הקשר הישיר בין הדבר.אז איך בעצם ניגשים? מה אפשר לכתוב ומה לא? הכל במאמר הבא.

כתיבה עצמית בשביל לעכל

כתיבה היא אחת מהפעולות העתיקות ביותר שהאדם עושה, החל מציורים על הקירות ועד לשפת יתדות, בני האדם מנסים לספר סיפור או סיפור עצמי בלתי אפשרי כמו איך לכתוב קורות חיים להייטק ללא ניסיון? אבל גם אנחנו כבני אדם מספרים לא פעם סיפור אחד ואפילו יותר, לחלק מאיתנו הסיפור מאוד בהיר ראש ומאוד "מעוכל" ולחלק פחות. בשנים האחרונות הכתיבה מוצאת את עצמה מקבלת עוד ועוד במה עבור אנשים שרוצים "לפרוק" מעצמם רגשות ומחשבות שהתקשו לומר, ומשהו ביכולת של הדף עם האותיות וזה שלעיתים נוכל לרשום לנו את הדברים ולאו דווקא לשתף, יכולה להיות תהליך מעולה עבורנו לעכל את החוויות שאנחנו עוברים. היכולת להניח את הרגשות לעיתים על הדף או לרשום את הדברים שעברתם, יכולה לסייע לכם גם להבין את הדברים ולהסתכל עליהם בפרופורציה שונה לחלוטין.

כתיבה עצמית לטראומות

בשנים האחרונות כלי הכתיבה הופך להיות משמעותי ביותר מוסדות חינוך ומקומות טיפול, בעזרת סוגים שונים של כתיבה ודרכים יצירתיות ושונות ניתן כיום לעסוק בטראומות שעוברים המטופלים. אך לאלו מכם שרוצים להתנסות בכתיבה עצמית, חשוב שתדעו כי גם משקעים מן העבר וטראומות שאותם אנחנו לעיתים סוחבים מבלי לומר, יכולים להשתחרר בקלות על ידי כתיבה עצמית.תוכלו לעשות זאת בעזרת כתיבת רצף, משמע לכתוב ללא פילטרים וניסיון לסנן משהו. כך גם תוכלו לכתוב את כל העולה בראשכם מבלי לחשוב פעמיים או לעצור את עצמכם מלעשות זאת.חשוב לדעת גם כי ישנם אינסוף דרכים לכתיבה, במיוחד כאשר אתם עושים זאת לעצמכם או מתנסים ב"כתיבה עצמית". נסו להגיע "משוחררים" עד כמה שניתן, הרפו את הגוף ואפשרו לעצמכם להתבטא.