עוף בתנור בבית או במסעדה?

  • by

עולם האוכל הינו מגוון ורחב, כאשר בין תרבויות שונות אוכל יכולה להיראות, להריח ולקבל טעם שאינו דומה למנה המקבילה שלו. למשל מנת החמין שמוכרת למרבית העדות בישראל, קיימת בכמה גרסאות משונות החל מצ'ולנט ועד לטיבית. אך ישנו חומר גלם אחד שהינו מסורתי עתיק ומשותף לכל מטבח מקומי ועולמי, הוא לא אחר מאשר העוף. מנה זו שמגיעה גם היא באינספור צורות הגשה וטעמים קיבלה נוכחות מרשימה במטבח הישראלי, ומבין מנות העוף המגוונות ישנה מנת העוף בתנור. ועל כן נשאלת השאלה, האם עדיף לאכול מנת עוף בתנור בבית עם טאץ' אישי וססגוני, או במסעדה?

עוף של בית

מנות העוף כמו שציינו, יכולות להיות מגוונות ובעלות אינספור תוספות שונות אשר יעניקו לעוף הבייתי שלנו טעמים שהחך לא הכיר. המנה המסורתית והשכיחה במטבח הישראלי יכולה להיעשות בכמה צורות ולארוך בין עשרים וארבע שעות של הכנה או בכמה שעות ספורות. מנת העוף בתנור מתבססת במרבית המתכונים על פפריקה מתוקה, שמן בישול, תפוחי אדמה, דבש, תבליני טעם וריח לפי בחירה, תפוחי אדמה וכמובן בין 4 לעד 6 כרעיים. את המנה אפשר להשרות במשך שתיים עשרה עד 10 שעות במרינדה שהוכנה לפני כן, תפוחי אדמה שכבר הורתחו במים בין חמש עד עשר דקות וכמובן תנור מוכן מחומם ל200 מעלות.
זמן הבישול המומלץ בבישול זה נע בין 35 עד 50 דקות כשבסופן העוף יקבל מראה זהוב עסיסי ושחום.

עוף בתנור במסעדה

קאב בם
ברחוב לינקולן 11 שבתל אביב אפשר למצוא את המסעדה האסייתית-קאב בם, בה תפריט אסייתי עשיר עם לא מעט טעמים וריחות המחזירים את החך אל היבשת הקסומה שממזרח. אבל התפריט של קאב בם  נשען ברובו על מנות עוף טעימות ומיוחדות, החל מעוף המוגש על סלט פפאיה ועד לקציצות עוף מדהימות.

עופל'ה
לא רחוק מתל אביב נמצאת העיר פתח תקווה, שם ממוקמת לה "עופל'ה" ברחוב ברון הירש 8 המציעה מנות עוף מהתנור, חזה עוף, שניצל ועופות שלמים מהתנור. מבין כל מנות העוף המעולות שבעופל'ה ישנם גם תוספות מושלמות עבור טעמי העוף, כמו ספגטי, פירה סלטים ועוד.