סוף 2020 – משנים כיוון

  • by
כל האנושות בסירה אחת

איזו שנה מיוחדת. כמה חומר למחשבה. אין ספק שזו השנה שהוכיחה לכולנו שאנחנו בסירה אחת וכשיש סערה כולנו מרגישים את הגלים. היום, אחרי חודשים ארוכים בסדרת חינוך של הטבע בכבודו ובעצמו, למדנו שיש רק שולט אחד בעולם והוא הטבע. אם עד עכשיו למישהו היו כל מיני אשליות שהוא יודע משהו על עצמו או הסביבה שלו או שהוא שולט במשהו כדאי לו לחשוב פעמיים. הגיע אלינו וירוס קטן ועשה לנו בית ספר. הכריח אותנו להביט עמוק בתוכנו ולחשוב מה באמת חשוב לנו, מה בכלל משמעות החיים שלנו ומה תפקידנו כאן בעולם. הטבע אומר לנו די עם המשחקים המטופשים שלכם, אגו, שליטה, כוחניות ומאיר בפנס גדול עם הדבר החשוב באמת שהם היחסים והקשרים ביננו, עם הקרובים ביותר ועד אחרון האדם על פני כדור הארץ. כולנו חשובים ונחשבים כאחד, העולם הוא מערכת אינטגרלית וכל דבר שאנו עושים כאן משפיע בקצה השני של הגלובוס.

הטבע כרגע מראה לנו כיוון חדש לאנושות, הוא מסמן לנו בחץ ממש גדול את הכיוון הנכון שאנו צריכים לפנות כעת וכל מה שהורגלנו עד כה כבר לא רלוונטי. הכוונה היא לא שנזרוק את כל מה שהיה, אלא שנעשה הכול עם כוונה אחרת, שנחשוב לפני, האם זה מועיל לחברה כולה או שבמעשה שלי אני דואגת רק לעצמי ולרווח שלי וגם לבדוק אם משהו אחר לא ניזוק מהמעשים שלי, ישירות או בעקיפין.

מעתה נבחר רק בדברים שמאחדים ומסדרים את העולם בצורה אינטגרלית, הטבע כולו פועל בהרמוניה ורק האדם מרגיש שיש לו יכולת בחירה לצאת מהכלל והטבע לא מאפשר זאת ומביא על האנושות מכות כהכוונות שיעזרו לה לחזור למסלול הנכון. צריכים מעתה לפעול בקשר הדדי טוב ונכון ביננו, שנשלים אחד את השני, שנעשה דברים על בסיס תועלת לחברה כולה. נעדיף מקצועות שיקדמו חיבור בין אנשים, גם אם נמשיך בעיסוקנו הקודם, אבל מעתה נבדוק איך הוא מנוהל, לא רק על בסיס רווח על חשבון השני, איך למכור יותר, איך להגדיל את העסק ובמיוחד איך לדרוס אחרים בדרך לפסגה כדי להצליח יותר כי כל זה הביא אותנו לקריסת כל המערכות שבנינו. בנינו יסודות שעומדים על קרקע של אגואיזם רווח אישי ושליטה על השאר. נשמע בקולו של הטבע שמבקש מאיתנו בעדינות שנעבור מ-אני, ל- אנחנו, נלך עם הטבע ולא נגדו.