מקלות הליכה שווים

  • by

לאורך כל החיים שלנו אנו עושים שימושים שונים במנעד רחב של כלי עזר, החל ממשקפי קריאה, חיתולים בגיל הינקות ועד אל מקלות הליכה. במקרים בהם נשתמש במקל הליכה ככל הנראה נצטרך עזרה זמן ההליכה, בין אם הגענו אנו משתייכים אל קבוצת בני הגיל השלישי הזקוקה לעזרה בעת הליכה ובין אם עברנו תקרית מצערת באחת מהגפיים ונתקשה ללכת. לשני המקרים ולעוד מקרים שונים בהם נתבקש לעשות שימוש במקלות הליכה, חשוב לזכור כי כיום קיימים מגוון רחב של מקלות הליכה שווים שיכולים לא רק לעזור לנו ללכת בצורה אלא גם לעשות זאת בסטייל.

מקלות הליכה סטנדרטיים

מקלות הליכה מתחלקים בצורה גסה לשני סוגים, הסטנדרטיים אשר מעוצבים בצורה הקלאסית כמקל הליכה ועם סיום נקודתי ואילו מקלות עם יותר מנקודת אחת. כיום מקלות עם נקודה אחת מגיעים במגוון רחב של צורות, צבעים ועיצובים שיוכלו להפוך את מקל הליכה לא רק לכלי עזר אלא לאביזר אופנה לכל דבר ועניין. מקלות אלו מגיעים בצבעים שונים החל מצבע ירוק זוהר ועד לבעלי עיטורים שונים כמו עיצוב נמרי או בצורת ווינטג'. חלק לא קטן מהמקלות הללו גם מציעה יכולת קפילה, אשר הופכת את המקל למוצר קטנטן אותו אפשר לשים בכיס או בשקית. מחירם של מקלות אלו נע בין חמישים עד שמונים שקלים, ואילו מקלות הליכה מעוצבים יותר ובעלי כריות אחזקה לידיים או עם טבעות פליז וגומי, המחיר עלול לטפס גם למאתיים שקלים ואף יותר.

מקלות הליכה עם כמה נקודות

מלבד מקלות ההליכה הסטנדרטיים קיימים גם מקלות הליכה עם יותר מנקודה אחת, מקלות אלו מגיעים החל משלושה נקודות תמיכה ועד לארבעה נקודות. כאשר מרבית הבסיסים של הרגליים מתבססים על חומרי פלסטיק, אך ישנם לא מעט מקלות הליכה עם ארבע נקודות המתבססים על חומרי אלומיניום וברזל. מחירם של מקלות אלו נעים כיום בין 85 עד 150 שקלים, תלוי באיכות, העיצוב והיכולות השונות.  עם זאת חשוב לזכור כי ניתן להפוך גם מקלות הליכה עם נקודה אחת למקלות הליכה עם יותר ממשענת אחת, בעזרת מגוון אביזרים שונים כמו גומיות שונות המיועדות לחיבור המקל.