לחיות במבנה ארעי בפנימיות

  • by

תמיד אהבתי את חג הסוכות, יש משהו מטהר בחג הזה. כשהילדים גדלו הקפדתי לבנות סוכה על הדשא והם היו עוזרים ומקשטים, הסוכה תמיד נבנתה מחומרים טבעיים, בדרך כלל סנדות וכפות תמרים. אהבנו לארח ולהתארח. היציאה מחוץ לבית והשהיה בסוכה נתנה בדיוק את ההרגשה הנכונה שאנחנו בסך הכול נמצאים במקום זמני, ארעי, ששום דבר לא בטוח וודאי, זה נותן מקום לאמונה כזאת שיש דברים שקורים נכון ולא תמיד הבסיס של בית יכול לתת לנו ביטחון, יש המון אנשים שיש להם נכסים וממון אבל אין להם אמונה, זה תמיד שם אותם במקום פחות טוב מבחינתי.

חיבור נכון לטבע שסובב אותנו יכול לעשות פלאים. למשל, רעידת אדמה – הרי רעידת אדמה היא חלק טבעי מהתפתחות כדור הארץ אבל היא לרוב לא גורמת למוות, אם אנחנו גרים ב"חושה" ומתרחשת רעידת אדמה, כנראה לא נמות, אבל אם נגור בבית קומות או בוילה עם גג בטון או "קורת גג" מאסיבית ויקרוס אנחנו נפגע.

יממה של רעידות אדמה בישראל

אז בעצם הכול נכון. בעל הסולם אמר לנו משהו כמו שהאדם לא נולד כדי לקנות הון ולבנות בניינים, אז בשביל מה אנחנו פה? קודם כל כדי לשאול שאלות ושאלות על עצם קיומנו והתפקיד שלנו תמיד יכולות להביא אותנו למקומות חדשים ולתובנות רעננות. אם לא נקבור את עצמנו בתוך כסף ורכוש, נחפש את המקום הזה שבו אנחנו שמים לב למה שהטבע מראה לנו, למה ש"אחרים" אומרים לנו, למה שלילדים שלנו יש לספר לנו, נקשיב להורים, לשכנים, לכל אחד יש מתנה בשבילנו וחבל לנו לפספס אותה.

כדאי שנהיה תמיד במבנה ארעי, עם מקום בתוכנו שרוצה לגלות משהו חדש. כדאי שנהיה פנויים מכל מיני חוקים ומגבלות שהסביבה מציירת לנו דרך תקשורת וסוגי מדיה כדי שפשוט נגלה, נגלה עולם מופלא בכל יום מחדש. נתלהב, כמו ילדים, מהגילוי והיצירה כי ילדים בגילוי שלהם בונים את העולם, אז קדימה, בואו ביחד נגלה כמה הסובבים אותנו חשובים וכמה אפשר לגלות כשאנחנו באמת מקשיבים.