איזון משאבים נכסי קריירה

  • by

ניהול משפחה הינו הדבר שקרוב ביותר לניהול של עסק, ישנם לא מעט פרמטרים שחשוב שאנו נשים לב אליהם החל מהיחס בין בן או בת הזוג ועד ליכולות של המשפחה כולה גם כיחידה כלכלית אחת וגם כבודדים לנהל את המשאבים עליהם היא מתבססת ולהגיע אל אזור מבטחים שיוביל לעתיד בריא וטוב יותר. בלא מעט מהמקרים המסע היחידני והמשותף מתפרק, לעיתים בגלל סיבות כלכליות, לעיתים בגלל נאמנות ואפילו בגלל שילוב של שניהם. במצב שבו המסע מסתיים יש לבצע איזון משאבים בין בני הזוג, אשר כוללים כספים, נכסי נדל"ן חשבונות משותפים וכו. אך האם ישנם נכסי קריירה שאמורים להילקח בחשבון בזמן איזון זה?

נכסי קריירה? מה הם?

ישנו קושי לא קטן למסגר את נכסי הקריירה לכדי רשימה אחת שאינה משתנה, אך אפשר לומר כי היכולת של איש או אישה להתפתח במהלך הנישואין שלהם, טמונה גם בתמיכת הבית שהקימו והתגלמו בכושר ההשתכרות של אחד מבני הזוג. אנסה לפשט זאת כך- במידה והקמתם חברת הייטק בשנה הראשונה לנישואים שלכם, בין אם האישה או הבעל היו שכירים או שנשארו בבית ויחד עם זאת יכולת ההשתכרות שלכם השתכללה או ששווי החברה/מניות גדלו. במקרה של גירושין יהיה מחויב בעל החברה(גבר או האישה) להתקלח עם הצד השני.

ערכאות ודינים משפטיים

איזון משאבים מוזכר לראשונה באחד מתקדימי בית המשפט העליון כחקיקה שיפוטית, אשר נקבעה בתאריך 26.8.2007 אשר אותה קבע השופט אליעזר ריבלין, כי במקרים מיוחדים ובתנאים מסוימים יהווה נכס בר חלוקה בעת חלוקת רכוש. קביעה זו אמנם מייצרת תיקון רביעי לחוק יחסי ממון בין בני זוג (תשל"ג 1973) וקובעת כי חלוקת הרכוש תתבצע על פי יכולת ההשתכרות של כל אחד מבני הזוג לאחר הגירושין ולאו דווקא על פי חלוקה שווה בין הצדדים. עם זאת חשוב לראות גם את התייחסות בית הדין הרבני, שכן מחוייב לעמוד החוקי המדינה, אך דחה בצורה מפורטת כי איזון משאבים נכסי קריירה איננו מקובל שכן בני אדם אינם נסחרים(לרבות קריירה וכו) ויחד עם זאת כי צד אחד יכול בכל זמן נתון לפתח קריירה משלו.